יום שני, 7 ביולי 2008

טראפלס



הכדורים האלה נוראים. הופכים אותך לנרקומן. זו השחיתות בהתגלמותה. בעיקרון, אפשר וכדאי להסתפק באחד. טראפל איכותי שכזה ישאיר את טעמו הבודד עוד זמן רב אחרי שיאכל. אבל אני לא מצליח להסתפק באחד.
בפוסט הזה אני אשתדל להוסיף רעיונות וטיפים לגיוון שלמדתי בדרך הקשה של ניסוי וטעימה. תגובות ורעיונות נוספים יתקבלו בשמחה.

200 גרם שוקולד מריר (והמהדרין משתמשים ב60% מוצקי קקאו)
200 גרם שוקולד לבן (אפשר גם בלי, פשוט שמים במקום כמות זהה של שוקולד מריר)
50 גרם חמאה
1 מיכל שמנת מתוקה
4-5 כפות ליקר, ויסקי או ברנדי
קליפה מגוררת מתפוז אחד

לציפוי: שליש כוס אבקת קקאו


מדובר בהרבה שוקולד ולכן אי אפשר להסתפק בהמסת השוקולד במיקרו אלא צריך להמיס אותו ב'ביין-מארי'. "אמבטיית מים" בצרפתית. הקערה או הסיר בו נמצא השוקולד (יחד עם החמאה) מונח מעל סיר נוסף ובו מים רותחים, על אש נמוכה.

לאחר שכל השוקולד נמס נוסיף אליו את קליפת התפוז המגוררת ונערבב היטב (למה בתמונה זה נראה כמו קורנפלקס? מאחר ואין לי 'זסט' לגירור הקליפה, גיררתי עם סכין קטנה וזה מה שיצא. הנה רעיון מה לקנות לי מתנה).

מוסיפים את מיכל השמנת מתוקה והליקר ומערבבים היטב (עדיין על אש קטנה!) עד שמקבלים נוזל שוקולד צמיגי ואחיד.

מצננים היטב, מעבירים למקפיא עד שהעיסה מתקשה כהוגן.
בעזרת כפית או שתיים צרים כדורים קטנים (סנטימטר וחצי-שניים מקסימום), ומעבירים לציפוי בקקאו, או כל ציפוי אחר (בהמשך). העניין הוא לעבוד מהר ובקרבת מיזוג. במגע ובחיכוך בעבודה השוקולד נמס וזה לא כיף לעבוד ככה. אם העיסה מתחילה להפשיר- מחזירים למקפיא.

את הטראפלס מחביאים במקפיא בתוך קופסא אטומה הכי עמוק שרק אפשר. מוציאים החוצה מעט לפני ההגשה.

פטנטים לגלגול: אני משתמש בכף המיועדת ליצירת כדורי מלון (כמו כף גלידה, רק קטנטנה): טבילת הכף במים רותחים, ניגוב קטן וחילוץ כדור מתוך גוש השוקלד. עכשיו נותר רק לגלגל מעט בין הידיים למען שלמות הכדור ומשם היישר אל קערית הציפוי.

שאר תוספות: שירה הכי אוהבת את השוקולד-תפוז, אבל אפשר להחליף את התפוז בגרד לימון. או בכלל במקום כל ההדרים אפשר להוסיף אל השוקולד כפית קפה נמס (כן, הפשוט ההוא של 'עלית'), או לחילופין לחובבים - חצי כפית אבקת אספרסו. תיזהרו לא לשים יותר מדי, שהטעם לא ישתלט. עוד שתי אפשרויות נוספות שנוסו הם חלבה וחמאת בוטנים, הן הוסיפו נפח לשוקולד אבל לא להצלחה יתרה בטעם. והטעם הוא שקובע...


במה לצפות? האפשרויות רבות. עד היום ציפיתי בעיקר בקקאו - חריפות הקקאו רק מחמיאה למתיקות הטראפל. אבל חוץ מזה - פירורי מקופלת שחורה ולבנה, שברי בוטנים וציפוי שוקולד לבן מומס משתדכים נהדר.

אין תגובות: